lørdag 4. mai 2013

Helgekos

 
Til min nieses dåp bakte jeg vaniljecupcakes med en frisk glasur av melis og bringebær. 
Kanskje du kan bake disse denne helgen?
 
 Det du trenger er:
 
5 dl  kremfløte
200 g usaltet smør
3 dl sukker
4 egg
6 dl hvetemel
2 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker/essens
 
Miks sammen romtemperert smør og sukker til du får en luftig konsistens (ca. 5 min). Bland i ett egg om gangen og miks minst 2 min. Bland mel, bakepulver og vaniljesukker før dette røres inn i det øvrige, vekselsvis med kremfløte.
 
Stekes på midterste rille, på 200 * til de er gyldne og sprikker på toppen. Veldig avhengig av ovn, men stekingen tar 20 - 30min.
 
Avkjøl før du har på glasuren. 

Bringebærglasur:
125 g bringebær
200 g melis
1 ts vaniljesukker

 
 
Sil av bringebærsteinene.


Voilà!


Jeg pyntet bare med en "dæsj" kremfløte og et halvt bringebær.
Frisk og god cupcake.

6 kommentarer:

  1. Så så kjempegode ut! Du er flink du, Hilde:)!

    SvarSlett
  2. Så nydelige!! Aaah.. de såg DIGG ut!!
    Anonym #Sømme

    SvarSlett
  3. Hei Hilde
    Vanilje-cupcakene ser alldeles nydelige ut! Jeg elsker bringebær og rosa glasur er bare lekkert.
    Tusen takk for veldig koselig og inspirerende ord på bloggen min!
    Glad lørdag til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  4. Er så gøy å lese bloggen din, du tar utrolig fine bilder og dere har det bare så koselig hjemme:-) Stas! Hilsen Charlotte (Venninna til Maria he he)

    SvarSlett
  5. Så koselige kommentarer!
    Veldig gøy du lese bloggen Charlotte:)
    ...og selvfølgelig Sømme og Ytterbø!

    SvarSlett
  6. Namnam...disse så riktig gode ut!
    og jeg er virkelig glad i både muffins og bær;)
    ønsker deg fin start på uka!

    SvarSlett

Setter stor pris på kommentarer fra dere lesere <3
Jeg svarer så raskt jeg kan dersom du lurer på noe..