fredag 8. februar 2013

SØTE KAKER MED SØTE SMÅ

Sjokolademuffins med nonstop...kan det friste? Denne oppskriften må du i såfall prøve. Hadde bakedag med to av mine sjarmerende nevøer i dag og de hadde et sterkt ønske om muffins. 
Både de, tanten og mor er over middels glad i nonstop så da måtte det prøves. 

Til 12 muffins trengs:
 
1,5 dl sukker 
100g smør
2 egg
2,5 dl mel
1 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
50-100 g kokesjokolade
2 ts kakao + litt vann
2 dl fløte
nonstop


Kjør smør og sukker i mikseren til det er fluffy. Miks inn ett egg om gangen (rør lengst mulig for å få en luftig røre ca. 2min) Bland bakepulver, vaniljesukker og mel godt før dette has i bakbollen. Rør godt! 
 Rør kakao + vann i en kopp, smelt kokesjokoladen og bland dette inn i røren. Deretter tilsettes fløten. Rør godt!Helt til slutt røres nonstopen inn for hånd. 


Steik på 200* i 15-20 min

En fantastisk vinterdag i vest! Og veldig godt med god niste i sekken;)


Det er helg og du fortjener det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Setter stor pris på kommentarer fra dere lesere <3
Jeg svarer så raskt jeg kan dersom du lurer på noe..