lørdag 23. februar 2013

HIMALAGA BURGER

Burgerbrød og burger fra bunnen av! Nam!
Et samarbeid mellom meg og T gav jammen resultater.
Fikk litt hjelp til burgerbrødet ved å bruke deler av oppskriften til Marit R. Westlie.

ca. 10 små burgerbrød

2,5 dl sammalt grovt hvete
2,5 dl grovbakstmel
1 ss sukker
1/2 salt
1/2 pk tørrgjær
2,5 dl melk
0,5 dl vann
1 egg
30 g margarin

Bland det tørre. Tilsett lunken melk, vann og smør. Elt en god stund slik at du får en glatt og jevn deig.Sett til heving i 45min.


Kjevle ut deigen i 1-2 cm tykke leiver, og la de stå til heving på stekebrettet i 30min.
Pensle med 1 egg+ 1 ss melk. Strø sesamfrø over og steik de på 175* i 15-20 min.

Selve burgeren består av karbonadedeig, 1-2 dl vann, salt, pepper og chilli explosion (krydder)
Dressingen består av rømme og sweet chilli saus. I tillegg brukte vi pesto til.





Happy day!

1 kommentar:

  1. Å nam, deet fikk jeg lyst å prøve:))
    Å tenk å hjerte burger da<3
    Ha ei flott helg videre:))

    SvarSlett

Setter stor pris på kommentarer fra dere lesere <3
Jeg svarer så raskt jeg kan dersom du lurer på noe..