mandag 14. januar 2013

FISKESUPPE

I 2013 har jeg blant annet et mål om å spise fisk minst èn gang i uken. 
For meg er det et stort mål ettersom jeg aldri har vært spesielt glad i fiskeretter.
 Året starter bra og nye oppskrifter prøves ut
 i håp om å finne noen fiskeretter som smaker litt OK+. 

Med litt inspirasjon fra Ingrid Espelid Hovig og egne idèer om hvordan en
 fiskesuppe bør smake, kom jeg fram til denne oppskriften. (T var veldig fornøyd!)

Du trenger:
1-2 ss margarin
1-2 dl mel
1/2 l melk
1/2 l vann
2-3 dl fløte
salt og pepper
  
purre
 rødløk 
 litt løk
gulrøtter
kålrabi 
Torskefilèt


Smelt margarin og bland i melet. Spe med melk og vann. Rør godt!


  Skyll og skjær opp grønnsakene, og ha alt i gryta. La det koke. 
Jo lengre det koker, jo bedre!


Fiskefilèten skjæres i treninger og has i gryta ca. 30 min før servering,
 mens fløten has i 10 min før.



 Servèr med varme rundstykker.

Velbekomme!

2 kommentarer:

  1. Nam! Det så skikkelig godt ut. Jeg elsker fiskesuppe :-) I dag er den store handledagen, så spørs om det blir planlagt fiskesuppe en dag! Takk for tips :)

    SvarSlett
  2. Den så kjempegod ut! Nam:)

    SvarSlett

Setter stor pris på kommentarer fra dere lesere <3
Jeg svarer så raskt jeg kan dersom du lurer på noe..