fredag 28. desember 2012

MINI PROSJEKT

Da er neste prosjekt ferdig og jeg er klar for å komme i gang med noe nytt. Etter mye leting etter babystørrelse på "Skappelgenseren" gav jeg til slutt opp. Gikk til fruene på Karmin og til slutt fikk jeg en brukende oppskrift. Tar utgangspunkt i str. 2 - 4mnd. Anbefaler Baby Merino Garn.
Her har dere oppskriften:
Bakstykke:
Legg opp 48 masker (dobbeltråd) på pinne nr.5
Strikk 2-3cm vrangbord (2 r og 2 vr)
Fortsett å strikk rillestrikk til arbeidet måler ca. 24cm. Fell av.
Forstykke: 
Legg opp 48masker og strikk på samme måte som på bakstykke.
Når arbeidet måler 22cm felles de 10 midterste maskene. Fortsett med rillestrikk på en av sidene, mens du feller 1 maske for hver omgang nær halsen, til du har 16 masker. Fell av. Gjør det samme på andre side.
Erme:
Legg opp 24 masker. Strikk 2-3cm vrangbord. Fortsett med rillestrikk. Etter 5 riller øker du 1 maske i hver side (for å få fin kant øker du innenfor 2.maske på pinnen). Øk hver andre rille til arbeidet måler 18cm. Fell av.
Til slutt sys alt i hop. Hekle små hemper ved halsen og sy på knapper.
Voilà!


Skappel nr. 2 ble strikket i lilla. Heklet blondekant for å få et søtere uttrykk.


Anbefaler virkelig å strikke denne type genser! Det går superfort også blir de så søte og små!

1 kommentar:

  1. Nyydelig genser! Har tenkt på å strikke den til Ada, så takk for oppskrift ;-) og takk for kommentar hos meg.

    Må jo au si: gratulerer så mye med dagen (en halvtime på overtid) :D Håper dagen har vært fin! Klem fra meg.

    SvarSlett

Setter stor pris på kommentarer fra dere lesere <3
Jeg svarer så raskt jeg kan dersom du lurer på noe..