torsdag 27. desember 2012

HJEMMELAGET JULEGAVE

 
Da er det på tide med en oppdatering igjen. Har tatt en god pause i bloggverden for heller å spille, besøke og spise. I år gav jeg stolt fra meg en hjemmelaget julegave til min søster. Det ble en strikket sofapute i grått fint ullgarn fra Drops. Ville ha glidelås i stedet for knapper, og med mine syferdigheter fant jeg ut at det tryggeste var å få hjelp av svigermor til å sy i glidelåsen. Fikk bestilling på flere puter så da er det bare til å brette opp armene og begynne igjen.
 
 
 
 
 
La opp 145 masker på rundpinne 5mm, og strikket perlestrikk (r over vr, vr over r)
til den målte ca. 50cm. Brukte Andes garn fra Drops. Et godt garn i ull og alpakka. Fant ut at det ikke er nødvendig med så mange masker, så til neste gang kommer jeg nok til å legge opp mindre.
 
....og slik ble puta!
 

 
Er straks ferdig med et annet lite prosjekt som dere skal få se her. Tidenes raskeste strikk.
Nyt dagen!
 


1 kommentar:

  1. For ei nydelig pute! Du er flink :-) Gleder meg til å se neste prosjekt!

    SvarSlett

Setter stor pris på kommentarer fra dere lesere <3
Jeg svarer så raskt jeg kan dersom du lurer på noe..