tirsdag 20. november 2012

SJOKOLADEKJEKS

Tid for baking igjen og nå har jeg funnet min andre av de syv slagene til jul. Veldig fornøyd med  enkle oppskrifter og kaker som smaker så godt! Disse fikk bli med på juleverksted, og nå er det så og si tomt. Kan vel derfor også si at de er gode.
Du trenger:
2,5 dl brunt sukker
150 g smør
1 egg
1 ts vaniljesukker
3,75 dl hvetemel
1 ts bakepulver
100 - 200 g kokesjokolade
Rør smør og sukker "hvitt", før du tilsetter egg og vaniljesukker. Deretter blandes mel og bakepulver i det øvrige. Det er en fast røre så lurt å bruke kjøkkenmaskin eller håndmikser for å få best resultat.


Til slutt hakker du opp sjokoladen og blander det i røren. 



Settes på stekebrett med skje. Ha biter av sjokolade som topping. Stek på 180* i ca 15 min.




(nok en gang...)NAM!


2 kommentarer:

  1. Dei må eg laga!! Komme t å bli tjokke i permisjonstiå..
    -Solveig

    SvarSlett
  2. Bra du bake solveig! E jo derfor du har permisjon...for å vær husmor liksom! Håpe de smakte!

    SvarSlett

Setter stor pris på kommentarer fra dere lesere <3
Jeg svarer så raskt jeg kan dersom du lurer på noe..